reclama

Cipolino. Un produs Blogger.

miercuri, 20 aprilie 2011

Ce sunt produsele etnobotanice

Produsele etnobotanice, atât de controversate, sunt, de fapt, extracte din diverse plante (salvie, bujor etc.), deshidratate, mărunţite, trecute prin diverse procedee menite să ridice concentraţia unei anumite substanţe conţinute de acea plantă şi care, într-o anumită proporţie, poate avea efecte halucinogene. Se comercializează prin intermediul aşa-numitelor „Spice Shop” sau ”Magazine de vise”, iar, mai nou, la „Cafe Shop”. Denumirile sub care se vând se schimbă de la o săptămână la alta, iar produsele sunt prezentate ca fiind îngrăşăminte pentru plante sau „odorizante auto”, de exemplu. „Pe etichetele unora dintre ele există menţiunea de a nu fi consumate de către om; de pe etichetele altora lipsesc aceste menţiuni”, ne-a precizat Magda Tofan, director adjunct la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului. Verificarea acestor magazine se face prin controale săptămânale efectuate de către reprezentanţi ai OPC şi ai compartimentului Antidrog al BCCO din cadrul Poliţiei Judeţene. Deşi Ministerul Sănătăţii actualizează periodic lista substanţelor toxice interzise, „cei care comercializează astfel de produse sunt foarte inventivi. Apar mereu produse noi, substanţe noi, combinaţii noi”, a adăugat Magda Tofan. Au existat şi cazuri în care magazinele au fost închise în urma controlului, însă comercianţii au încălcat sancţiunea impusă. „Am făcut mai multe dosare penale patronilor de magazine, pe care le-am înaintat la Parchet. Aceştia nu respectă nicio normă legală, iar în urma controalelor făcute am ajuns la concluzia că folosesc o combinaţie extrem de periculoasă de astfel de plante şi substanţe chimice interzise, cu efecte halucinogene”, spune şeful serviciului Antidrog, Emanuel Voicu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

stiri blog

Statistici

 
Designed by: NewWpThemes | Converted to Blogger by Professional Blogger Templates | Contact | About